Ranking 12 najpopularniejszych polskich Fanpage firm marketingu sieciowego

2013-05-30

Czy słyszeliście kiedyś popularne ostatnio powiedzenie: „Facebook prawdę Ci powie”? To, w jaki sposób firma promuje się poprzez media społecznościowe, może powiedzieć wiele. Szukasz ciekawych okazji na biznes? A może stabilnej firmy MLM z długoletnią tradycją działania w Polsce? Sprawdź, jak firma prowadzi swój polski Fanpage!

Już sama obecność w najpopularniejszym medium naszych czasów świadczy o chęci promocji produktów i zyskania rozgłosu. Założona i systematycznie prowadzona strona firmy na Facebooku jest współcześnie drogowskazem, który daje zielone światło potencjalnemu kandydatowi na współpracownika. Firmy MLM muszą liczyć się z faktem, że osoba, która uczestniczyła w prezentacji biznesu, będzie chciała sprawdzić w mediach społecznościowych, jaką popularnością cieszy się produkt/organizacja/marka.

Bez wątpienia liczba „lajków” jest odwzorowaniem procesu budowania marki przez firmę. Nie jest to jednak skala 1 do 1 – wiele firm nie zakłada swoich polskich Fanpage, ponieważ statystyczni użytkownicy Facebooka nie należą do pożądanego i zaopatrywanego przez firmę rynku. Wiele znanych marek w MLM korzysta z Twittera oraz Google+ czy Pinterest i tam rozwija swoją fanowską potęgę, uważając Facebook za zbyt czasochłonne narzędzie.

Sprawdziliśmy, jaką popularnością cieszą się polskie Fanpage największych firm MLM. Poniżej publikujemy ranking, usystematyzowany na podstawie liczby fanów. Dane pochodzą z 29.04.2013 roku.

  1. Avon Polska - 223 487
  2. Oriflame Poland - 87 890
  3. Mary Kay Polska - 32 970
  4. Fm Group Polska - 32 423
  5. Lyoness Poland
  6. Earth Power Europe - 5 839
  7. Tupperware Polska - 3 375
  8. Akuna Polska - 3 068
  9. Dr Nona Polska - 2 868
  10. Betterware Polska - 2 335
  11. Syis – 2 166
  12. olden Drop - 1 730

W porównaniu do anglojęzycznych Fanpage firm, które w mają swoje oddziały w Polsce i używają do promocji Facebooka, liczby nie przedstawiają się imponująco, a pomiędzy pierwszą czwórką, a pozostałą ósemką jest spora liczbowa przepaść. Zważywszy jednak na fakt, że wiele oficjalnych polskich Fanpage założono całkiem niedawno i najczęściej prowadzone są amatorsko przez liderów, a za granicą od dawna króluje moda na profesjonalne agencje social media, na dane możemy spojrzeć łaskawszym okiem.

Co mówi nam ten ranking? Pierwszy wniosek, jaki można z niego wyciągnąć jest następujący – najpopularniejsze polskie Fanpage firm MLM to strony biznesów sprzedających kosmetyki i perfumy. Drugi wniosek, który się nasuwa – na następnych miejscach mamy suplementy i artykuły gospodarstwa domowego.

Porównując dane z rankingu Fanpage do ostatnich statystyk opublikowanych przez PSSB, można zauważyć pewną regularność – kosmetyki w 2012 roku mają 73,4% udziału w rynku sprzedaży bezpośredniej. 10% udziału w rynku osiągnęły suplementy, natomiast z 6% udziałem na trzecim miejscu plasują się artykuły gospodarstwa domowego. Generalnie popularność polskich Fanpage największych firm jest zgodna z raportem PSSB.

Faworyci rankingu prowadzą swoje kampanie na FB bardzo skutecznie i profesjonalnie. Fani informowani są o nowościach, które wprowadza firma, w postach pojawiają się filmy instruktażowe dotyczące profesjonalnego makijażu i dbania o urodę, możemy w albumach obejrzeć galerię zdjęć z eventów, a także wiele ciekawych grafik. Polecamy zwłaszcza Fanpage pierwszej, wyróżnionej czwórki. Gratulacje należą się zwłaszcza polskiej firmie Fm Group, która w porównaniu do takich „wiekowych” potęg jak Avon, Oriflame czy Mary Kay, radzi sobie znakomicie i cieszy się ogromną popularnością.

Gratulujemy również firmom, które nie znalazły się w naszym zestawieniu – Galerii Usług oraz firmie 7-minutowy trening. Ich Fanpage istnieją krótko, jednak zgromadziły już wielu wiernych subskrybentów. Nie ma w tym nic dziwnego, zważywszy na jakość treści oraz regularność postów, z którą owe Fanpage publikują informacje dla swoich fanów.

Źródło:  www.rankingmlm.com

Wróć do listy »